04:30 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازارهای جهانی

پیش‌بینی منفی برای آینده بازارهای جهانی طلا
با توجه به فضای بدبینانه ایجاد شده نسبت به بازار طلا، تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که این فلز گرانبها به احتمال زیاد نتواند مرز1750 دلاری برای هر اونس را حفظ کند.
اسارت دوگانه قندی ها به دست دولت
یکی از بزرگترین معضلات شرکت‌های تولیدکننده قند و شکر این است که نه می‌توانند به نرخ بازار بفروشند و نه می‌توانند به نرخ دلخواه بخرند.
تأثیر شتاب واکسیناسیون بر سوددهی صنایع بورسی
تکمیل مراحل واکسیناسیون در داخل کشور ضمن کمک به فعالیت‌های خدماتی، تاثیر بسزایی در صنایع و گروه‌های مختلف گذاشته است.
قیمت گذاری دستوری عامل ایجاد ریسک و ابهام در بورس
با توجه به اینکه قیمت گذاری دستوری عامل ایجاد ریسک و ابهام است؛ بنابراین فعالان بازار سهام همگی مخالف ادامه چنین روندی در اقتصاد کشور هستند.
تولید روی در کشور با ۴۵ درصد ظرفیت اسمی
بیشتر واحدهای تولید روی در کشور به دلیل نبود دسترسی به میزان خاک مورد نیاز با عیار مناسب، کمتر از ظرفیت اسمی خود یعنی ۴۵ درصد، به تولید روی می پردازند.
افت کیفیت سیمان صحت ندارد
همزمان با عرضه سیمان در بورس کالا به جهت مشخص بودن خریداران و فروشندگان، فرآیندها به مراتب بهتر از گذشته شده و کیفیت محصولات نیز بهبود یافته است؛ زیرا سیمانی‌ها در معاملات بورس، متعهد هستند کالای فروخته شده به مشتری را به موقع و با کیفیت مطلوب درج شده در اطلاعیه عرضه که مورد تایید و نظارت استاندارد است، تحویل دهند.
در انتظار مس ۱۲۰۰۰ دلاری باشیم!
بر اساس این پیش بینی‌ها، میزان تولید مس در سال 2021 از 25 میلیون تن فراتر خواهد رفت و در همین محدوده نیز، تقاضا شکل خواهد گرفت.
سود ۱.۵ میلیارد دلاری شستا معادل ۸ برابر رشد دلار / رونمایی ۱۴ داروی جدید
مدیرعامل شستا با رونمایی از ۱۴ محصول دارویی جدید در زیرمجموعه بورسی ، گفت: جهش سودآوری این هلدینگ با بیش از ۱.۵ میلیارد دلار سود ، معادل ۸ برابر رشد نرخ ارز است.
روز سخت برای معامله گران سکه
سکه در معاملات پشت خطی محدوده حمایتی ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را از دست داد. تحلیل گران پیشتر عنوان کرده بودند که فلز گران بهای داخلی با دست دادن حمایت یاد شده می تواند تا محدوده ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عقب نشینی کند.
ضربه نزولی به نوسان گیران دلار؟
در اولین روز هفته دو عامل می توانند به عنوان نیروهای مقاوم در برابر فشارهای کاهشی به قیمت دلار ایفای نقش کنند.
PVC برای نخستین بار در رینگ صادراتی بورس کالا عرضه می شود
براساس اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران، پی وی سی (پلی وینیل کلراید) پتروشیمی آبادان شنبه ۱۶ امردادماه برای نخستین بار در تالار صادراتی این بورس عرضه می شود که از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی خبر می رسد با موفقیت عرضه های صادراتی، کلیه محصولات صادراتی این شرکت نیز از طریق بورس کالا راهی بازارهای جهانی خواهد شد.
سودآوری شرکت ها امسال بهتر از پارسال
سودآوری شرکت های بورسی در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ روند چشم گیری داشت، اما مهم ترین دلیل این سودآوری افزایش نرخ دلار در سال ۹۹ بود و به همین دلیل سودآوری شرکت ها حریف روند نزولی بازار سرمایه نشد.
جایگاه صنعت روی در ایران و جهان
استفاده از فلز روی یکی از نشانه های توسعه یافتگی کشورها به شمار می آید. بنابراین ایران با دارا بودن ۹ درصد از ذخایر سرب و روی دنیا، در مسیر توسعه یافتگی از دیگر کشورها عقب نمانده و سالانه ۲۰۰۸ تن شمش روی تولید می کند به طوری که نزدیک به ۴۰ هزار تن آن مصرف داخلی و مابقی صادر می شود.
بورس جاماندگی خود را جبران می کند
بازار خودرو، طلا، ارز و املاک و مستغلات خود را با واقعیت اقتصاد تطبیق دادند اما تنها بازاری که هنوز خود را با واقعیت اقتصاد تورمی منطبق نکرده، بازار سهام و بورس است. بنابراین از دیدگاه کارشناسان این بازار، رشد بورس در سال ۱۴۰۰ دور از انتظار نیست.
اوج گیری سود شرکت‌های بورسی نسبت به سال ۹۸
بنابر آمار موجود، سود خالص بیشتر شرکت های بورسی طی دو سال اخیر، نسبت به سال ۹۸ با رشد قابل توجهی رو به رو بوده است. در این میان، حتی بانک ها و موسسات اعتباری که در سال ۹۸ با زیان همراه بودند به سود دهی رسیده اند.